Ψαρια

Το ψάρι, όπως και οι άλλες τροφές ζωικής προέλευσης, δίνει στον οργανισμό πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας, απαραίτητες για τη δόμηση των ιστών και την αποκατάσταση των φθορών τους. Έτσι το ψάρι μπορεί ισάξια να αντικαταστήσει το κρέας, ως προς την πρωτεϊνική του περιεκτικότητα. Η περιεκτικότητα των ψαριών σε λίπος διαφέρει ανάλογα με το ψάρι. Έτσι υπάρχουν εκείνα που έχουν περιεκτικότητα κάτω του 5%, όπως ο μπακαλιάρος και η γλώσσα, καθώς και εκείνα που έχουν πάνω από 5%, όπως οι σαρδέλες, η πέστροφα, το σκουμπρί και ο σολομός.

Τα ψάρια περιέχουν όλα τα είδη των λιπών (μονοακόρεστα, πολυακόρεστα και κορεσμένα). Τα ψάρια αποτελούν επίσης πηγή πολλών βιταμινών. Από τις λιποδιαλυτές βιταμίνες (A, D, E, K) τα ψάρια παρέχουν κυρίως τις βιταμίνες Α και D. Ιδιαίτερα η βιταμίνη D είναι υπεύθυνη για την αύξηση και τον εμπλουτισμό των οστών και των δοντιών, καθώς και για την απορρόφηση ασβεστίου και φωσφόρου. Οι λιποδιαλυτές βιταμίνες Α και D βρίσκονται κυρίως στα λιπαρά ψάρια και στο συκώτι των άλλων ψαριών, ενώ το λάδι τους μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως συμπυκνωμένο συμπλήρωμα βιταμινών.

Διατροφικά στοιχεία για τα ψάρια των συνταγών delitas παρέχονται στους παρακάτω συνδέσμους.

Παλαμίδα Πέστροφα Ρέγγα
palamida trout herring
Σαρδέλα Σκουμπρί Τόνος
sardine skubri tuna