Ροβιτσα

rovitsa

Είναι το πιο σημαντικό φασόλι διατροφικά.  Η ροβίτσα ή πράσινο φασόλι σόγιας ή καλαματιανό φασόλι  (δυστυχώς στις μέρες μας δεν υπάρχει επαρκής παραγωγή τέτοιου φασολιού στη Μεσσηνία) δεν χρειάζεται μούλιασμα, είναι εύκολη στο μαγείρεμα και είναι πλούσια σε σίδηρο. Επίσης έχει υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη (28%) όπως και το κρέας. Έχει λοιπόν την ίδια με αυτό διατροφική αξία, πράγμα που την κάνει ιδανική και για χορτοφάγους.

Τα πράσινα φασόλια είναι ωφέλιμα για την υγεία. Έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη και είναι πηγή σημαντικών μετάλλων όπως το ασβέστιο και ο φωσφόρος που είναι χρήσιμα για την ενίσχυση των οστών. Το λίπος τους είναι ακόρεστο λιπαρό οξύ που κάνει καλό στην καρδιά και λόγω της χαμηλής περιεκτικότητας σε θερμίδες μπορούν να τα καταναλώνουν άφοβα όσοι έχουν προβλήματα με το βάρος τους. Τα πράσινα φασόλια περιέχουν βιταμίνες Β1, Β2, Ε και αντιοξειδωτικά. Το καλό με αυτά τα φασόλια είναι ότι δεν χρειάζονται μούλιασμα, αν και είναι λίγο μπελαλίδικα στο μαγείρεμα, είναι πολύ γευστικά και εύπεπτα και τα τρώνε κι αυτοί που αποφεύγουν τα όσπρια.