Πορτοκαλι

orange

Το πορτοκάλι, το όμορφο και αρωματικό αυτό φρούτο, προσφέρει στον οργανισμό μας ισχυρά θρεπτικά συστατικά, όπως βιταμίνη Α, Β1 και C. Ένα πορτοκάλι μας εφοδιάζει με σχεδόν το 100% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης βιταμίνης C. Το πορτοκάλι αποτελεί επίσης καλή πηγή αμινοξέων, βήτα-καροτένιου, φολικού οξέως, πηκτίνης, καλίου, ασβεστίου, σιδήρου, ιωδίου, φωσφόρου, μαγγανίου, νατρίου, χλωρίου και ψευδαργύρου. Ένα πορτοκάλι έχει πάνω από 170 διαφορετικά φυτοθρεπτικά συστατικά και περισσότερα από 60 φλαβονοειδή, τα οποία, όπως έχει αποδειχθεί, έχουν αντικαρκινική και αντιφλεγμονώδη δράση, αλλά και ισχυρές αντιοξειδωτικές ιδιότητες.

Ο συνδυασμός υψηλού ποσοστού αντιοξειδωτικών (βιταμίνης C) και φλαβονοειδών καθιστά το πορτοκάλι ένα από τα καλύτερα φρούτα, που συμβάλλει στην προώθηση της βέλτιστης υγείας.

Ένα συστατικό που βρίσκεται στα πορτοκάλια και σε άλλα εσπεριδοειδή και ονομάζεται D-λιμονένιο έχει αποδειχθεί αποτελεσματικό στην πρόληψη ορισμένων μορφών καρκίνου, όπως εκείνες του δέρματος, του μαστού, του πνεύμονα, του στόματος και του παχέος εντέρου. Η υψηλή περιεκτικότητα του πορτοκαλιού σε βιταμίνη C δρα επίσης ως αντιοξειδωτικό που προστατεύει τα κύτταρα από βλάβες από τις ελεύθερες ρίζες.

Η κατανάλωση πορτοκαλιού μειώνει επίσης τη χοληστερόλη μέσω της δράσης της εσπεριδίνης, ενός σημαντικού φλαβονοειδούς που περιέχεται στο πορτοκάλι. Η εσπεριδίνη και το μαγνήσιο βοηθούν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης.